Melinda..

Idag var det tänkt att jag skulle ha hoppträning, men Melinda var på rätt dåligt humör idag -.-
Så då ville Elin sitta upp, och hon kräver lite mer avsinna hästar och är lite hårdare!
Det var lite obehagligt att titta på dom! Melinda vill ju inte att man tar i henne, och jag gör likadant men är inte alls lika hård som hon är! Så jag fick stå ut med att se på när hon stegrade sig hejdlöst med Elin på ryggen, och sän tyckte Elin att "NU var det färdigstegrat"! Hon gjorde ju små volter för att ho inte skulle stegra sig och drev henne runt, men sän tog hon ett spö till hjälp, så varje gång hon tänkte stegra sig elr gjorde något dumt smällde hon till henne på baken!
Det gjorde så ont att se på! Riktigt obehagligt var det :(
Hon slog inte hårt alls, men ändå! Bara själva grejjen och allting.
Elin frågade tom om jag tycke det var jobbigt att titta på, och jag vet att hon värken vill mig elr hästen illa!
Men just själva synen!
Men efter ett tag gav sig Melnda och stegrade inte, gjorde inget dumt, tog stöd på tygeln och gick jättefint!
Så jag fick hoppa upp, men jag vet inte om det var en posetiv elr negativ känsla?
Det var inte samma häst, inte samma känsliga Melinda!
Nu var hon stark, tog värkligen stödet, och gick fram..
Det var skönt att hon var glad och snäll o framåt och verkligen tog stödet, men det kändes ändå fel på något sätt :/
Jag vill ju att hon ska sluta vara dum oxå. men jag vet inte?

Förlåt Melinda, vill inte göra dig något illa<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0